Missie & Visie

150_missie-visie_zoomMISSIE
Wij staan voor gezamenlijk musiceren in een inspirerende, plezierige en uitdagende sfeer die leidt tot individuele muzikale ontwikkeling. Als vereniging streven we naar regionale bekendheid, en willen we dat iedereen weet wat we te bieden hebben.

VISIE
Muziek maken en plezier hebben horen bij elkaar. Beter worden, succes hebben, een dankbaar publiek bedienen, bekendheid verwerven, dat zijn onze belangrijkste drijfveren. En als de sfeer daarbij goed is, zijn muzikanten bereid iets extra’s te geven, en komen we een stapje verder.

Elke muzikant met gezonde ambitie is welkom bij ons. We zijn geen muziekschool, maar onze leden kunnen zich wel optimaal als muzikant ontwikkelen. Of je nu veel of weinig ervaring hebt, het belangrijkste is dat je als lid echt gemotiveerd bent. En dat je gelooft in de kracht van samen repeteren en samen spelen. We zijn geen professionals, maar we hebben wel degelijk onze kwalitatieve standaards. We vinden dat je moet blijven streven naar verbetering, omdat de weg daar naar toe immers de meest inspirerende en uitdagende is.

Wie Excelsior kiest als basis voor zijn of haar muzikale amateur carrière, krijgt veel: vriendschap, voldoening, uitdaging, verbetering, inspiratie. We vinden echter dat we ook iets terug mogen vragen. Onmisbaar zijn commitment, inzet, discipline en het nakomen van afspraken. We zijn een vereniging – een garantie voor continuïteit en een tastbaar kader waarbinnen leden samen optimaal kunnen groeien, muziek kunnen maken en plezier kunnen hebben. Samen kunnen we uiteenlopende verwachtingen en onvermijdelijke verplichtingen in de juiste verhouding met elkaar brengen en houden.